Tiedote 14.5.2013

Haluatko tarjota löytöeläimelle loppuelämän kodin? - Kodittomat.info-palvelusta löydät suomalaisia löytöeläimiä

TIEDOTE 14.5.2013 (Tiedote SEY:n sivuilla)

Kodittomat.info on uusi helppokäyttöinen hakupalvelu, jossa suomalaiset eläinsuojeluyhdistykset voivat ilmoittaa uusia koteja etsivistä eläimistään. Kodittomat.info tuo eläinsuojeluyhdistyksille kanavan mainostaa kotia etsiviä eläimiä sekä saada niin eläimille kuin omalle toiminnalleenkin lisää näkyvyyttä. Kodittomat.info-palvelu avattiin maaliskuussa 2013.

Palvelun SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liiton jäsenyhdistysten sekä kaikkien muidenkin suomalaisten, löytöeläimiä uusiin koteihin sijoittavien eläinsuojeluyhdistysten käyttöön on tehnyt Faunastic Oy, joka on uusi suomalainen lemmikkieläinten hyvinvointiin keskittynyt palveluyhteisö vastuullisille eläinten ystäville.

- Faunasticin tavoitteena on edistää lemmikin elämänlaatua tukemalla omistajia lemmikin hankinnassa ja omistamisessa. Kodittomat.info -palvelunsuunnittelussa ja kehittämistyössä on mukana eläinsuojelualan aktiivitoimijoita, kertoo palvelun ideoija ja kehittäjä Marko Lindgren.

Kodittoman eläimen adoptoiminen on eläinsuojeluteko.

- Kodittomat eläimet päätyvät eläinsuojeluyhdistysten hoitoon monista eri syistä. Kaikkia eläimiä kuitenkin yhdistää se, että ne ovat hyvän, pysyvän kodin tarpeessa. Ennen kuin löytöeläimet luovutetaan eläinsuojeluyhdistyksistä uusiin koteihin, niille tehdään eläinlääkärintarkistus ja loishäätö, ne tunnistusmerkitään mikrosirulla ja rokotetaan ja kissat steriloidaan tai kastroidaan. Esimerkiksi yhden löytökissan eläinlääkärinhoitoon eläinsuojeluyhdistykset käyttävät keskimäärin yli 200 euroa, kertoo SEYn toiminnanjohtaja Helinä Ylisirniö.

Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liittoon kuuluu 40 eri puolilla Suomea sijaitsevaa jäsenyhdistystä. Jäsenyhdistykset ovat oman alueensa eläinsuojeluasiantuntijoita. Useimmat tekevät töitä löytö- ja kodittomien eläinten sekä luonnonvaraisten eläinten hyväksi ja monilla yhdistyksillä on oma löytöeläintalo. Yhdistykset järjestävät leikkaus-, rokotus- ja tunnistusmerkintäkampanjoita, varainkeruutempauksia, ruokakeräyksiä ja monia muita tapahtumia.

Palvelun nettisivut: http://kodittomat.info

Lisätietoa Kodittomat.info-palvelusta ja siihen liittymisestä:
kodittomat@faunastic.com tai Marko Lindgren: marko@faunastic.com.

Lisätietoa SEY Suomen Eläinsuojeluyhdistysten liitosta:
Maria Lindqvist, viestintäpäällikkö maria.lindqvist@sey.fi GSM 050 557 2463
www.sey.fi